FAQ

Vad är IPTV?

IPTV är ett nytt och smidigt sätt att använda sig av när det kommer till TV världen. Man har tillgång till de flesta kanalerna i världen utan en massa strul eller en massa pengar. Det enda du behöver är en stabil internetuppkoppling.  IPTV är ett sätt och kolla på TV genom internet. Du använder antingen en box som du kan kolla på tjänsten genom eller om du har SmartTV/SmartTel/Tablet eller en dator så laddar du bara ner en app som du kan kolla på TV genom. 

Utan Sladd,klydd och krångel?

Om du vill vara flexibel och enkel så kan du köpa tjänsten och använda dig av den direkt genom din Smart tv.

Här måste  vi sätta in kanalerna via många appar som finns tillgängliga.

Har du inte tillgång till Smart Tv?

Vi säljer även kanalerna i en digitalbox där det kommer en engångskostnad för själva boxen.
Vi rekommenderar våra kunder att alltid köpa med box. Med boxen får man en bättre upplevelse, stabilare bild och enklare navigering.

Tänk också på att när det kommer till boxen så behöver vi ingen app. Vilket är stor fördel då apparna kan ha ett enormt tryck och kanalerna kan börja hacka.

Funkar detta bra? Hur är kvalitén?

IPTV är mycket beroende av ditt Internet där hemma. Vi rekommenderar kunderna att använda sin anslutning med kabel för att få den bästa upplevelsen. Sedan rekommenderar vi en internetanslutning på minst 30 Mbit för att det ska funka bra. Har du lägre hastighet så kolla med ett test för att se hur det funkar hos just dig! Vi bistår gärna med hjälp.

Vi erbjuder kanaler av högsta klass och kan med gott samvete säga att detta funkar utmärkt till 98% av tiden. 

Våra HD kanaler erbjuds i 1080P där ni får maximal upplösning.

Vilken enhet kan man använda?

Till varje enhet så finns det en app som man kan använda. Vi är inte ansvariga för hur apparna funkar med tanke på att vi inte äger apparna.
På senare tid märker vi att Smart iptv som är appen till Smart tv strular där våra kunder får ett meddelande “Connection Time Out”

Detta är inget vi kan påverka och inget som har med kanalerna att göra. Det är appen som blockerar er IP adress tillfälligt. Det man kan göra är att byta anslutning till tv, har man kopplat den med kabel att man byter till Wi-fi eller har man kopplat den med Wi-fi så byter man till kabel. Alternativet är att man raderar appen och installerar den igen.

Med andra ord för att få den bästa upplösningen, anslutningen och maximala upplevelsen så rekommenderar vi alla att köpa vår nya box.

Kan jag titta på 2 eller fler enheter samtidigt?

Önskar du att titta på mer än 1 enhet samtidigt så har vi “familjeabonnemang” för detta ändamål. (Gäller samma hushåll)
Använder du ditt abonnemang på fler än 1 enhet utan rätt sorts abonnemang så kommer ditt konto att spärras och eventuellt spärra dig från våra tjänster i framtiden.  Du kan använda ditt abonnemang på flera enheter så länge du inte använder dem samtidigt
Dvs, har du 2 smart TV hemma så kan du använda M3U länken på båda apparna men slår du på Tvn och kollar på IPTV samtidigt så kommer du att blockas.

 
Kan jag få pengar tillbaka?

Vi rekommenderar alltid att ta ut ett test innan man köper ett abonnemang, under 24 timmar får du prova på kvalité samt utbud. Oftast när det laggar så är det något internt i hemmet som strular så som internet, app eller TV/box problem. Vi hjälper dig med felsökning och har vi problem med servrar så skriver vi ut det på vår Facebook sida ganska snabbt. Det finns inget öppet köp/ångerrätt när det gäller IPTV abonnemang, Vill du ha ett längre test så kan du köpa en månads abonnemang för att prova en längre tid.  Du är med andra ord bunden till till abonnemang för den perioden du köper, du kan välja att överlåta det till någon annan om du så vill.
Våra boxar är bundna till ditt abonnemang via MAC adress och är således en del av abonnemanget tills det löper ut. (Du kan dock byta enhet på ditt abonnemang om du vill detta när som helst under abonnemanget och överlåta box till någon annan eller programmera om den till annan leverantör).
Har du problem, prata med oss! Vi hjälper dig gärna 🙂

Min enhet/app/internetleverantör har blockat IPTV!

WorldIPTV eller dess återförsäljare kan inte hållas ansvariga för en 3:e parts app spärr av IPTV eller våra tjänster.
Vi hjälper er mer än gärna att hitta en lösning men inga återbetalningar kommer utfärdas vid block av våra tjänster hos en 3:e part.
Fråga oss om du är osäker! 

Kanalen jag gillar funkar inte!!

Ibland händer det att vissa kanaler inte fungerar, då ska man främst kolla om det finns en backup kanal under VIP (Det står VIP efter kanalen)
Sedan kan du felanmäla till oss så att vi kan titta på det. 
Tänk på att många kanaler kan ändra frekvens och detta i samband med större event för att störa aktörer som oss. Vi försöker då så snabbt vi kan att lösa problemen med kanalen.